آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

گفتگو با خدا

در رؤیاهایم دیدم که با خدای مهربون گفتگو می‌کنم

خدا پرسید: پس تو می‌خواهی با من گفتگو کنی؟

من در پاسخش گفتم : اگر وقت دارید

خدا خندید : وقت من بی‌نهایت است...

در ذهنت چیست که می‌خواهی از من بپرسی؟

پرسیدم : چه چیز بشر شما را سخت متعجّب می سازد ؟

خدا پاسخ داد: کودکی‌شان،

اینکه از کودکی خود خسته می‌شوند،

عجله دارند بزرگ شوند،

و بعد دوباره پس از مدّت‌ها، آرزو می‌کنند که کودک باشند،

... اینکه آن‌ها سلامتی خود را از دست می‌دهند تا پول به دست آوردند

و بعد پولشان را از دست می‌دهند تا دوباره سلامتی خود را به دست آورند.

اینکه با اضطراب به آینده می‌نگرند

و حال را فراموش می‌کنند

و بنابراین نه در حال زندگی می‌کنند و نه در آینده

اینکه آن‌ها به گونه‌ای زندگی می‌کنند که گویی هرگز نمی‌میرند،

و به گونه‌ای می‌میرند که گویی هرگز زندگی نکرده‌اند.

دست‌های خدا دستانم را گرفت

برای مدتی سکوت کردیم

و من دوباره پرسیدم:

"به عنوان یک پدر،

می‌خواهی کدام درس‌های زندگی را فرزندانت بیاموزند؟

او گفت : بیاموزند که آن‌ها نمی‌توانند کسی را وادار کنند که عاشقشان باشد،

همه‌ی کاری که آن‌ها می‌توانند بکنند این است که

اجازه دهند که خودشان دوست داشته باشند.

بیاموزند که درست نیست خودشان را با دیگران مقایسه کنند،

بیاموزند که فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا زخم‌های عمیقی در قلب آنان که دوستشان داریم، ایجاد کنیم

امّا سال‌ها طول می‌کشدتا آن زخم‌ها را التیام بخشیم.

بیاموزند ثروتمند کسی نیست که بیشترین‌ها را دارد،

کسی است که به کمترین‌ها نیاز دارد.

بیاموزند که آدم‌هایی هستند که آن‌ها را دوست دارند،

فقط نمی‌دانند که چگونه احساساتشان را نشان دهند

بیاموزند که دو نفر می‌توانند با هم به یک نقطه نگاه کنند،

و آن را متفاوت ببینند.

بیاموزند که کافی نیست فقط آن‌ها دیگران را ببخشند،

بلکه آن‌ها باید خود را نیز ببخشند.

 

من با خضوع گفتم:

" از شما به خاطر این گفتگو متشکرم.

آیا چیزی دیگری هست که دوست دارید فرزندانتان بدانند؟

 

خداوند لبخند زد و گفت:

" فقط این‌که بدانند من این‌جا هستم".

"همیشه"

نظرات 4 + ارسال نظر
موسا 1385/06/24 ساعت 15:13 http://zehneziba.blogsky.com/

سلام ... اینجا بودم ... با اینکه قبلا هم خوانده بودم ... باز هم زیبا بود .
سربلند باشی ... مرا بخوان !

salam dost aziz va Gol khobi wblaget ghashang bood va jaleb tonesty be man sar bezan va az barname haye yaho 7 final be khosos Boot DC Buzz Estefadeh kon va be dostanet moarefy kon montazeret hastam khosh hal shodam behshad bye

آباد 1385/06/26 ساعت 09:23

شما میدونید که انباری چیست ؟ ؟ به نظر من ، انباری یعنی ترس داری ! یعنی چه ؟! مگه انباری پر از چیزهای غیر قابل استفاده یا کمتر قابل استفاده نیست ؟ پر از حیفی جات ، پراز چیزهایی که مبادا لازم شود ، پر از چیزهای که : خار آید روزی بکار آید و این کار متأسفانه ضد قانون بارش است که حاکی از ترس است . مبادا فردا چنین بشه یا چنان بشه . فریزر هم مثل انباریست !!!!
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
دنیای ان ال پی بروز شد . قانون 4 = بارش اما شما میگین قانون 5 چیه ؟؟؟ جایزه داره اگر درست حدس بزنین .
راستی اگر در خبرنامه عضو نشدی ! میشه وقتی اومدی عضو بشی تا از بروز شدن وبلاگم به موقع آگاهتون کنم . ؟ ممنونتم . [گل]

آباد 1385/07/05 ساعت 08:33

سلام . عبادات قبول . روزگار بر وفق مرادتان انشاا... . ، خدا قوت
امام رضا ( ع ) : اگر شما یک چیز را تعهد کنید که انجام دهید ، من چهار چیز را برای شما تضمین می کنم ، اگر شما تعهد کنید که صله رحم را انجام دهید من ضمانت می کنم که :
1- طول عمرتان افزایش یابد .
2- بستگانتان به شما علاقه مند شوند .
3- وارد بهشت شوید .
4- رزق و روزی شما فراوان شود .
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
اومدی لطف می کنی و نظر می دی ، لطف می کنی قانون بعد رو حدس میزنی ، لطف می کنی یکسری هم به دنیای ان ال پی در پرشن بلاگ میندازی . لطف میکنی در خبرنامه عضو میشی .و اگر همه این کارها را بکنی خدا قوت بهت بده . ارادتمند شما- آباد
[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد