آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

کاش...

کاش می دانستیم زندگی کوتاست

کاش از ثانیه های زندگی لذت می بردیم

کاش قلبی رو برای شکستن انتخاب نمی کردیم

کاش همه را دوست داشتیم

کاش معنی صداقت را ما هم می فهمیدیم

کاش هیچ کودک فقیری دیگر خواب نان تازه وداغ را نمی دید

کاش دلهایمان دریایی می شد

کاش می فهمیدیم زندگی زیباست

و

لذت می بردیم تا نهایت

 کاش میدانستیم که ما نمی دانیم فردا برایمان چه اتفاقی می افتد

کاش بهانه ای برای ناراحت کردن دلهای زخم خورده نبود

کاش...

کاش...

کاش...

 

مثبت بیاندیشیم

خدا را شکر

 

خدا را شکر که تمام شب صدای خر خر شوهرم را می شنوم .این یعنی او زنده و سالم در کنار من خوابیده است.

 

خدا را شکر که دختر نوجوانم همیشه از شستن ظرفها شاکی است .این یعنی او در خانه است و در خیابانها پرسه نمی زند .

 

خدا را شکر که مالیات می پردازم . این یعنی شغل و درآمدی دارم و بیکار نیستم .

 

خدا را شکر که باید ریخت و پاش های بعد از مهمانی را جمع کنم . این یعنی در میان دوستانم بوده ام .

 

خدا را شکر که لباسهایم کمی برایم تنگ شده است . این یعنی غذای کافی برای خوردن دارم .

 

خدا را شکر که در پایان روز از خستگی از پا می افتم . این یعنی توان سخت کار کردن را دارم .

 

خدا را شکرکه باید زمین را بشویم و پنجره ها را تمیز کنم . این یعنی من خانه ای دارم .

 

خدا را شکر که در جائی دور جای پارک پیدا کردم . این یعنی هم توان راه رفتن دارم و هم اتومبیلی برای سوار شدن .

 

خدا را شکر که سر و صدای همسایه ها را می شنوم . این یعنی من توانائی شنیدن دارم .

 

خدا را شکرکه این همه شستنی و اتو کردنی دارم . این یعنی من لباس برای پوشیدن دارم .

 

خدا را شکر که هر روز باید با زنگ ساعت از خواب بیدار شوم . این یعنی من هنوز زنده ام .

 

خدا را شکرکه گاهی اوقات بیمار می شوم . این یعنی به یاد آورم که اغلب اوقات سالم هستم .

 

خدا را شکر که خرید هدایای سال نو جیبم را خالی می کند این یعنی عزیزانی دارم که می توانم برایشان هدیه بخرم .

 

با تشکر از  "مریم"

خوشبختی

خوشبختی چیست ؟    

تا حالا انصافاً فکر کردید میلیون ها نفر در این دنیا بوده اند و هستند و خواهند بود که آرزو داشتند و دارند و خواهند داشت که جای شما باشند . بعضی وقتها فکر میکنم ما آدما چقدر پَست هستیم ، وقتی خودمان در وضعیت خوبی قرار نداریم ( از هر لحاظ ) به تمام عالم و آدم ناسزا میگوییم که چرا کسی نیست که دست ما را بگیرد و ...

ولی وقتی به هر ترتیبی بود از اون وضعیت خلاص شدیم و حال و روزمان خوب شد اصلاً نمیخوایم لحظه ای هم راجع به انسانهای بیچاره و بد بخت فکر کنیم چه برسد به کمک !

ما ایرانی ها انسانهای احساسی هستیم یه وقت میبنی شهری زلزله میاد تلویزیون هم برای اینکه احساسات مردم را برانگیزد شب و روز تصاویر دردناک پخش میکند مردم احساسی ایران چه مسلمان و چه غیر مسلمان با هر عقیده ای پا میشوند میان خیلی کمک میکنند و چه از خودگذشتگی ها که نمی کنند .

منظورم از این حرفها اینه که از روی احساس تصمیم گیری نکنیم از روی عقل تصمیم بگیریم و کارهایمان را انجام دهیم خیلی ها در جامعه وجود دارند که یک عمری را با بدبختی و بیچارگی گذرانده اند و خوابیدن زیر یک سقف و د رکنار خانواده برایشان بزرگترین آرزو است . درسته که این افراد بیچاره و فقیر بعضی یشان انسانهایی دزد و بی فرهنگ و .... هستند ولی شاید ما جای آنها بودیم بدتر میشدیم ، یه دانشمندی میگه :

" اگه ما خودمان را جای آدمهای گناهکار بذاریم خیلی از گناهنشان را می بخشیم . "

نمیخوام با این حرف خلافکاری های آنها را توجیه کنم ولی انصاف کجا رفت !

تا حالا فکر کردید که یکی از این بدبخت و بیچاره ها میتونس ما باشیم ولی دست تقدیر و یا هر چی که بود الان در این شرایط هستیم . با حدیثی از پیامبر مکرم اسلام توجه شما را به ادامه مطالب جلب میکنم :

" آنقدر که از فقر می ترسم از کفر نمی ترسم ."

از نظر شما خوشبختی چه جوری تعریف میشه؟ خوشبختی را در داشتن و یا نداشتن چه چیزهایی

می دونید؟دوست دارم نظر شما دوستان عزیز را بدونم  آیا احساس خوشبختی می کنید؟

اگر هرگز زندان و شکنجه یا گرسنگی را تجربه نکرده اید از  ۵۰۰  میلیون نفر در این دنیا خوشبخت ترید.

اگر بتوانید بدون ترس دستگیری وشکنجه  ویا مرگ مراسم مذهبی خود را انجام دهید از  ۳  میلیارد نفر در این جهان خوشبخت ترید.

اگر غذایی در یخچال ؛ پوشاکی بر تن ؛ سقفی بالای سر وجایی برای خواب دارید از  ۷۵  درصد مردم جهان ثروتمندترید.

اگر در بانک یا کیفتان پول دارید وجایی برای استراحت وتفریح دارید ازجمله  ۸  درصد ثروتمندان جهان هستید.

اگر پدر و مادرتان هنوز در قید حیات هستند و با یکدیگر زندگی می کنند شما از جمله نوادر محسوب

 می شوید.

حالا چی فکر می کنید ؟؟؟!!

زندگی زیباست

           زندگی آتشگهی پوینده پابرجاست

                   گربیفروزیش عطر شعله اش در هرکران پیداست

                                                                    ورنه خاموش است

                                                                                  وخاموشی گناه ماست.

************************************

دائم گل این بستان شاداب نمی ماند     دریاب ضعیفانرا در وقت توانایی

حافظ

یک شمع می تواند هزاران شمع دیگر را روشن کند بدون اینکه از عمرش کاسته شود. وقتی خوشبختی ات را تقسیم می کنی، از آن کاسته نخواهد شد.

بودا

زندگی من مملو از بدبختی های وحشتناک بوده است که اکثر آنها هرگز اتفاق نیافتاده اند.

Michel de Montaigne

این جرات را داشته باش که دستت را در تاریکی فروبری تا دست کس دیگری را بگیری و به روشنایی بیاوری.

Norman B. Rice

من هم یک آسمانی هستم اما اسیر خاک

آسمان آبی است ،  پاکی و صداقت اش زیباست .

می شود از دستان نیلوفر ، پلی برای رسیدن به آسمان ساخت .

می شود از دنیا گذشت و آن را به حلقه فنا آویزان کرد .

می توان از نیستی به بودن ، و از ظلمت به روشنایی رسید .

می توان دلی لبریز از صداقت داشت و بر چشم آهوان بوسه زد.

می توان از هفت آسمان ، که بر بام هستی بنا گردیده بالا رفت .

می توان به اوج رسید ... به  کمال عبودیت .

می توان او را دید

من هم یک آسمانی هستم اما اسیر خاک .  می خواهم پرواز کنم ...

روح آسمانیم در جسم خاکی حقیر نمی گنجد .  می خواهم رها شوم ...

پلاکانی از آسمان برایم گسترده شده  و من پله پله رو به آسمان خدا پیش می روم .

منبع:http://pesar368.persianblog.com

 

زیبایی

ده فرمان هنرمند

گابریلا میسترال

 

 

1.     زیبایی را دوست بدار. زیبایی سایه ی خداوند است بر کائنات.

2.     هیچ هنری بی خدا نیست. کار تو تائید خداست. چرا که تو نیز مانند او می آفرینی، حتی اگر دوستار خدا نباشی.

3.     با زیبایی احساسات خود را تحریک مکن. زیبایی را طعام طبیعی احساسات خود کن.

4.     زیبایی را بهانه ی هرزگی و بطالت مساز. زیبایی تمرینی خدایی است.

5.     زیبایی را در هفته بازارها مجو و او را بدانجاها مبر. زیبایی دوشیزه است، فاحشه ی بازارها نیست.

6.     زیبایی باید ترانه ی تو باشد، برخاسته از دلت. باید تو را تابان و پاک بگرداند.

7.     زیبایی شفقت نیز هست، تسلی بخش دل آدمیان.

8.     اثر خود را چون کودک خود به جهان آر. با خونی از هزاران روز.

9.  زیبایی افیون خواب آور نیست، زیبایی شرابی اصیل است که درونت را بیدار می کند چندان که از جنسیت خویش درگذری، دیگر هنرمند نخواهی بود.

10.  شرمسار هر اثر خود باش. چرا که به پای رویای تو نمی رسد.

 

...آنها نام دیگر ماست

 

...گفتیم کسانی باید و نباید میکنند . گفتیم که می خواهند خلق خدا را به راهی ببرند که خود میخواهند .

میخواهند ما نیز چون دیگران شویم ؛ گفتیم آنها و آنها و فراموش کردیم آنها همان مایی است که اینجا نیست آنها نام دیگر ماست وقتی که از خود فاصله میگیریم این ماییم که همیشه گمان کردیم دو پیراهن از دیگری بیشتر پاره کردیم . این ماییم که سد میزنیم و دیوار می شکنیم ؛ آنها که بر کرسی نقد و علم اند آنها که بر اریکه قانون و ارشاد نشسته اند از دنیای دیگر نیامده اند ؛« آنها »  همان« ما»یند .

ما نیم رخی از فرشته و شیطانیم . در آیینه خودمان ، فرشته میبینیم و در آیینه دیگران شیطان.

ما ظالمان کوچکی هستیم که به قدر توانمان ظلم میکنیم و اگر توانا تر شویم ، ظاهرتریم .

ماییم که خدا را از خودمان دریغ میکنیم ؛ همان خودی که گاه نامش دیگری است .

ماییم که سرکوب میکنیم ویران میکنیم و میشکنیم و اینجاست که آن بزرگ گفت :

باری من و تو بیگناهیم   او نیز تقصیری ندارد  پس بی گمان این کار ، کار شخص چهارم مجهول است .

و ما هیچ گاه موی دماغ کاینات نخواهیم شد ؛ زیرا که کوچکیم با دغدغه هایی نا چیز و ناقابل .

آن کس که کاری سترگ میکند دلواپس سترگی کارش نیست او تنها عمل می کند ، بهترین عمل را ؛

با همه توان و جسارتش در جستجوی پاداش نیست در جستجوی تماشا وتحسین نیز .

مثل گلی که میروید بی آنکه فکر کند آیا کسی او را خواهد دید یا نه !

اوچنین می کند زیرا که چنین خوب است . و آن گل با همه کوچکی ، کاری سترگ کرده است هر چند که هیچ کس بدان اعتراف نکند .

****************************

ایها الناس جهان جای تن آسایی نیست     مرد دانا به جهان داشتن ارزانی نیست

خفتگانرا چه خبر زمزمه مرغ سحر       حیوان را خبر از عالم انسانی نیست

طاعت آن نیست که سر بر خاک نهی پیشانی     صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

عالم و عابد و صوفی همه طفلان رهند      مرد اگر هست به جز عارف ربانی نیست

با تو ترسم نکند شاهد روحانی روی      که التماس تو به جز راحت نفسانی نیست

خانه پر گندم و یک جو نفرستاده به گور      برگ مرگت چو غم برگ زمستانی نیست

ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند         بانگ و فریاد بر آری که مسلمانی نیست

یک نصیحت ز سر صدق جهانی ارزد       مشنو ار در سخنم فایده جانی نیست

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی       به عمل کار برآید به سخندانی نیست

یا رب از نیست به هست آمده از صنع تو ایم     و آنچه هست از نظر علم تو پنهانی نیست

نا امید از در لطف تو کجا شاید رفت          تو ببخشای که درگاه تو را ثانی نیست

دست حسرت گزی ار یک درمت فوت شود     هیچت از عمر تلف کرده پشیمانی نیست

سعدی ( علیه الرحمه )