آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

من‌ آن‌ خاکم‌ که‌ عاشق‌ می‌شود

سر تا پای‌ خودم‌ را که‌ خلاصه‌ می‌کنم، می‌شوم‌ قد یک‌ کف‌ دست‌ خاک‌ که‌ ممکن‌ بود یک‌ تکه‌ آجر باشد توی‌ دیوار یک‌ خانه، یا یک‌ قلوه‌ سنگ‌ روی‌ شانه‌ یک‌ کوه، یا مشتی‌ سنگ‌ریزه، ته‌ته‌ اقیانوس؛ یا حتی‌ خاک‌ یک‌ گلدان‌ باشد؛ خاک‌ همین‌ گلدان‌ پشت‌ پنجره.

یک‌ کف‌ دست‌ خاک‌ ممکن‌ است‌ هیچ‌ وقت، هیچ‌ اسمی‌ نداشته‌ باشد و تا همیشه، خاک‌ باقی‌ بماند، فقط‌ خاک.
اما حالا یک‌ کف‌ دست‌ خاک‌ وجود دارد که‌ خدا به‌ او اجازه‌ داده‌ نفس‌ بکشد، ببیند، بشنود، بفهمد، جان‌ داشته‌ باشد. یک‌ مشت‌ خاک‌ که‌ اجازه‌ دارد عاشق‌ بشود، انتخاب‌ کند، عوض‌ بشود، تغییر کند.
وای، خدای‌ بزرگ! من‌ چقدر خوشبختم. من‌ همان‌ خاک‌ انتخاب‌ شده‌ هستم. همان‌ خاکی‌ که‌ با بقیه‌ خاک‌ها فرق‌ می‌کند. من‌ آن‌ خاکی‌ هستم‌ که‌ توی‌ دست‌های‌ خدا ورزیده‌ شده‌ام‌ و خدا از نفسش‌ در آن‌ دمیده. من‌ آن‌ خاک‌ قیمتی‌ام. حالا می‌فهمم‌ چرا فرشته‌ها آن‌قدر حسودی شان‌ شد.
اما اگر این‌ خاک، این‌ خاک‌ برگزیده، خاکی‌ که‌ اسم‌ دارد، قشنگ‌ترین‌ اسم‌ دنیا را، خاکی‌ که‌ نور چشمی‌ و عزیز دُردانه‌ خداست. اگر نتواند تغییر کند، اگر عوض‌ نشود، اگر انتخاب‌ نکند، اگر همین‌ طور خاک‌ باقی‌ بماند، اگر آن‌ آخر که‌ قرار است‌ برگردد و خود جدیدش‌ را تحویل‌ خدا بدهد، سرش‌ را بیندازد پایین‌ و بگوید: یا لَیتَنی‌ کُنت‌ تُراباً. بگوید: ای‌ کاش‌ خاک‌ بودم...
این‌ وحشتناک‌ترین‌ جمله‌ای‌ است‌ که‌ یک‌ آدم‌ می‌تواند بگوید. یعنی‌ این‌ که‌ حتی‌ نتوانسته‌ خاک‌ باشد، چه‌ برسد به‌ آدم! یعنی‌ این‌ که...
خدایا دستمان‌ را بگیر و نیاور آن‌ روزی‌ را که‌ هیچ‌ آدمی‌ چنین‌ بگوید.   

خانم عرفان نظر آهاری

نظرات 12 + ارسال نظر


سلام
بله در مجله موفقیت اشنا شدم
مجله موفقیت شماره 170 صفحه موفقیت انلاین .
مطلب و اما عشق ...

چه جالب منم مثه سپیده با وبلاگتون تو همین شماره موفقیت آشنا شدم . جالب ترم اینکه سپیده خواننده ی وبلاگ منم هست .
راستی درباره پستت . فوق العاده بود . باید همیشه تلاش کنیم انسان باشیم . یه خاک برگزیده . یه خاکی که مهربونیو تو دنیا زیاد کنه . یه خاکی که خدا عاشقش بشه . یه خاک عالی
راستی من آپم حتما بیا . هم درباره تولد نظر بده هم درباره ((دست نوشتم))

سلام سلام سلام
چه جالبببببببببببببببببب
من هم از طریق مجله موفقیت شمارو شناختم لول
مطالب شما همیشه روی من اثرخاصی می گذاره
همین طور به کارتون ادامه بدید
بابت فعالیتتون ازتون قدردانی می کنم دوست عزیزم
تا بعد...

میم واو 1388/05/24 ساعت 11:58

میم واو 1388/05/24 ساعت 11:59

میم واو 1388/05/24 ساعت 12:09

سلام-معذرت میخوام بچه ها اذیت کردن نذاشتن بنویسم نظرمو-
خیلی ذهن خلاقی دارین-باید قدر خودتونو بدونین وشکرگذار خداوندی که معلومه خیلی هواتونو داره باشید-امیدوارم همیشه با دلی خوش خوشکل بنویسید-
نوشته هاتون نور امید رو در دلها روشن میکنه-
انگار که تنهاییتون خیلی مقدسه-موفقیت را از دل و جان برایتان آرزومندم-
آشناییت: یکصدوهفتادمین موفقیت(موفقیت مشترک)

سلام

آیا تا به حال فکر کردین که "زنده اید یا زندگی می کنین؟"

آپ کردم .

نظر یادتون نره!

ممنون

سلام دوست من
چقدر دیر به دیر آپ می کنید
من هرروز میام اینجا سر می زنم ولی خبری از مطلب جدید نیست
منتظر پست جدیدتون هستم.

سلام

آپ کردم.

موضوع : روانشناسی ارتباطات

عنوان : 11 قانون اصلی برای ارتباطات انسانی

نظر یادتون نره!

عالی بود[گل]
پایدار باشی[گل]

سلام

خوبیین؟

آپ کردم .


با موضوع : روانشناسی

عنوان : چیزهایی که قبل از ازدواج باید بدانیم.

اگه خوشت اومد فاتحه یادت نره!

نظر هم بده

ممنون
--------------------------------------------------
شرمنده که دیر اومدم

از این به بعد فقط جمعه ها وقت آن شدن دارم. و البته میام بهتون سر می زنم.

nafas 1388/06/14 ساعت 23:51

salam chand bare ke miam ta matlabe jadide shomaro bekhoonam vali matlabe jadidi nadarid. omidvaram bazam benevisid.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد