آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

برای یاد گرفتن هرگز دیر نیست

ارسطو از دانشمندان بزرگ یونان باستان بود.وی از دوران کودکی تا آخرین روز زندگی اش از آموختن دست بر نمی داشت و هر روز چیز تازه ای می آموخت.او در سن هفتاد سالگی پیش چنگ نوازی رفت تا نواختن این ساز را بیاموزد.
یکی از دوستان آن نوازنده که مردی نادان و بی ادب بود با لحن تندی به ارسطو گفت:
خجالت نمی کشی که در این سن و سال و با داشتن موی سفید می خواهی چنگ نواز شوی؟!
ارسطو با خونسردی و بدون این که ناراحت شود لبخندی زد و به آن مرد پاسخ داد:من از آموختن خجالت نمی کشم!خجالت من از آن است که در میان عده ای باشم و همه ی آن ها نواختن چنگ را بلد باشند اما من بلد نباشم!

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز
وبلاگ خوبی دارین
خوشحال میشم لینکتون کنم

اگر هر کدام از ما هر روز یک ساعت به یاد گرفتن چیزی جدید اختصاص می دادیم جامعه ای به مراتب شادتر ،تواناتر و فهیم تر داشتیم.

گمنام 1391/11/05 ساعت 08:44

زگهواره تا گور دانش بجوی
اینکه انسان از هر علمی سررشته ای داشته باشد ارزشمند است. هر هنری که زیباست و هر علمی که زیبایی و کمال ر به تصویر میکشد آموختنی است. همه علوم را نمی توان فراگرفت اما (هم به قدر تشنگی باید چشید) انسانهایی که شیفته علم اند به فرموده ژیامبر چون تشنه ای هستند که هرگز سیراب نمی شوند. ایکاش ما هم چین بودیم. البته بایستی متذکر شد که علومی که موجب زیان بشریت باشند در این جرگه جایی ندارند و آموختن و بکار بستن چنینئ علومی خیانت به خدا و خلق خداست. باید به دنبال دانشی بود که کمال و سعادت دنیا و آخرت بشریت را تضمین می کند.
موفق باشی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد