آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

دهکده ویران

مامون شبی بیدار و بد خواب شده بود . سهیر را گفت: «برایم صحبت کن و از تاریخ گذشتگان بگو» . سهیر گفت: «یا امیرالمؤمنین! در شهر موصل جغدی زندگی می کرد که دختر جغد بصره را برای پسرش خواستگاری کرده بود . جغد بصره به او گفت: قبول می کنم، به شرط آن که صد دهکده خراب و ویران علاوه بر مهریه به دختر من بدهی . جغد موصل گفت: من فعلا نمی توانم، چون دهکده ویران به اندازه کافی موجود نیست، ولی اگر پادشاهی این سلطان یک سال دیگر پا برجا باشد، هر چقدر هم که دهکده ویران بخواهی خواهم داد .»

مامون از این سخنان به فکر فرو رفت و تصمیم گرفت، از این به بعد بنای کار را به عدالت و دادخواهی مردم بگذارد...  

 

از کتاب زهرالربیع

نظرات 3 + ارسال نظر
usef 1392/02/09 ساعت 00:58

جالب بود
باتشکر

ای کاش سلاطین الانم حداقل به فکر فرو برن....

سلام دوست عزیز،ممنون،نظر لطف شماست،من شما رو لینک می کنم با اجازه،موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد