آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

آی آدما چه می کنید؟

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید ندا ها را صدا

من یک انسانم...


چندسال پیش مدتی درفرانسه بودم کتابی تحت عنوان کثرت قومی وهویت ملی ایرانیان  نوشته آقای دکترضیا صدر را در پاریس خریداری کردم نویسنده محترم خاتمه کتاب را با کلامی از منتسکو(١۶٨٩-١٧۶۶) جهت حسن ختام به پایان برده بود که سخنان بسیارجالبی می باشد:

اگرچیزی را به نفع ملتم بدانم که موجب زوال ملت دیگری شود،آنرا به فرمانروایم پیشنهاد نمی کنم ،زیرا من قبل ازاینکه یک فرانسوی باشم،یک انسانم،یا(بهتربگویم)من ضرورتا"یک انسانم وفقط برحسب تصادف یک فرانسوی می باشم.

از وبلاگ معرفت آذری 
نظرات 3 + ارسال نظر
گمنام 1393/06/06 ساعت 14:54

دی شیخ با چراغ گشت همی گرد شهر
که از دیو ودد ملولم و انسانم آرزوست
گفتند یافت می نشود گشته ایم ما
گفت آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

سلام
با مطلبی تحت عنوان"منطق رفتار پیامبرانه"از دکتر سروش در خدمتم.
منتظر حضور و نظر شما هستم.
موفق باشید

م.ع 1393/07/17 ساعت 02:47

با سلام.
جایی خوندم:
ارزش انسان به هیچ نیست مگر این ۳چیز:
امید،تلاش و عشق.
امیدوار باش و تلاش کن تا به عشق برسی آنگاه زندگی زیبا می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد